Kísérletezés

„A felfedezés öröme a fókuszban”

Igazi tanáregyéniségek szerettették meg velem gyerekkoromban a természet és a környezetünk jelenségeivel foglalkozó tantárgyakat. A mai napig érdekel a tárgyak működési elve, az élővilág furcsaságai. Úgy gondolom, hogy rohanó tempójú világunkban, ahol a válogatás nélküli információk szinte folyamatosan zúdulnak ránk, érdemes egy kis megállásra biztatni a gyermekeinket. A valódi megtapasztalást kísérletek, vizsgálatok, egy-egy kérdés körüljárása segítik. Az óvodáskorú KisMesterek iskolába lépésével a mesék világát a  természettudományok szintén izgalmas univerzumára cseréljük: egy adott jelenség megismerése után készítjük el azt a játékot, tárgyat, modellt, amivel otthon, a szülők számára is felidézhetik a hétköznapi csodákat. Kísérletezünk, megfigyelünk, válaszokat kapunk a miértekre és a hogyanokra.  A foglalkozás népszerűségét jól jelzi, hogy a gyerekek egymásnak ajánlják a szakkört, csoportjaink folyamatosan bővülnek.

Kísérletezés

„A felfedezés öröme a fókuszban”

Igazi tanáregyéniségek szerettették meg velem gyerekkoromban a természet és a környezetünk jelenségeivel foglalkozó tantárgyakat. A mai napig érdekel a tárgyak működési elve, az élővilág furcsaságai. Úgy gondolom, hogy rohanó tempójú világunkban, ahol a válogatás nélküli információk szinte folyamatosan zúdulnak ránk, érdemes egy kis megállásra biztatni a gyermekeinket. A valódi megtapasztalást kísérletek, vizsgálatok, egy-egy kérdés körüljárása segítik. Az óvodáskorú KisMesterek iskolába lépésével a mesék világát a  természettudományok szintén izgalmas univerzumára cseréljük: egy adott jelenség megismerése után készítjük el azt a játékot, tárgyat, modellt, amivel otthon, a szülők számára is felidézhetik a hétköznapi csodákat. Kísérletezünk, megfigyelünk, válaszokat kapunk a miértekre és a hogyanokra.  A foglalkozás népszerűségét jól jelzi, hogy a gyerekek egymásnak ajánlják a szakkört, csoportjaink folyamatosan bővülnek.